1. HABERLER

2. TÜRKİYE

3. BALONLA PARASIZ DÜNYA TURU...
BALONLA PARASIZ DÜNYA TURU...

A+A-

Ünlü Fransız yazar Jules Gabriel Verne’nin 1873 yılında hayallerini yazdığı “80 Günde Devr-i Âlem” kitabından esinlenerek ceplerinde beş kuruş para olmadan dünya turuna çıkan biri Türk biri Alman iki kafadar, yazarın hayallerinden biri olan balon turunu Kapadokya’da gerçekleştirdi.

Verne’nin kitaplaştırdığı hayalini gerçekleştirmek için 9 Eylül 2014 tarihinde Fransa’nın başkenti Paris’ten yola çıkan ikili, dünyayı dolaştıktan 80 gün sonra ise tekrar Paris’e dönmeyi hedefliyor.
Belçika’nın Strasbourg kentinde yaşayan Muammer Yılmaz daha önce yaptığı Afrika gezileri, ilkel kabile belgeselleri gibi maceralarına Alman arkadaşı Milan Bihlmann’la birlikte 80 günde dünya turu yapmayı da eklemek istiyor. Seyahatlerinde uçak kullanmayan, ceplerinde para bulunmayan Yılmaz ve Bihlmann seyahatlerini otostop çekerek ya da yürüyerek gerçekleştiriyor. Dünya turunu 80 günde tamamlamayı hedefleyen ikili Türkiye’den sonra
İran, Pakistan, Hindistan ve Singapur’a ulaştıktan sonra Amerika ve daha sonra ise yeniden Paris’e gitmeyi kendilerine hedef yaptı.
Fransa’da doğduğunu, fotoğraf sanatçılığı ve film yönetmenliği yaptığı belirten Muammer Yılmaz, değişik ülkeleri, insanları ve manzaraları görmeyi çok sevdiği için bugüne kadar 52 ülkenin 400 şehrini gezdiğini belirtti.
Bugüne kadar gezdiği şehir ve ülkelerden edindiğim en önemli izlenimin, tüm dünyanın kendi evimiz gibi olduğunu anlamak olduğunu ifade eden Yılmaz, “ Evden işe gittiğimiz gibi tüm dünyaya da gidebiliriz. Dünyada her ülkenin, şehrin, insanın bir güzelliği var. Küçük yaştan beri dünya turu yapmayı hayal ediyorum. Çocukluğumda Verne’nin “80 Günde Devr-i Âlem” kitabını okuduğumda da “bunu bir gün gerçekleştireceğim” diye karar vermiştim. 11 gündür yoldayız, parasız pulsuz Paris’ten Kapadokya’ya kadar geldik. Bugün yazarın kitabındakilerin bindiği gibi bizde balona binerek hayali olan turu gerçekleştireceğiz. Bundan dolayı ben ve arkadaşım çok çok mutluyuz” dedi.

TUR YİNE PARİS’TE TAMAMLANACAK
11 gündür parasız Paris’ten buralara kadar gelmenin inanılmaz bir olay olduğunu kaydeden Yılmaz, “ Ama gezi bitmedi. Buradan İran, Pakistan, Hindistan ve Singapur’a kadar gideceğiz. Oradan Amerika’nın San Francisco ve New York şehirlerine ulaşacağız. Oradan 28 Kasım 2014 tarihinde Paris’te olarak turu tamamlayacağız. Paris’ten buraya kadar otostop çekerek otomobil, otobüs ve tırlara binerek geldik” diye konuştu.
Amacımız bütün dünyada iyi insanlar olduğunu göstermek
Turda bütün dünyada iyi insanlar olduğunu göstermeyi en önemli amaç olarak belirlediklerini ifade eden Yılmaz şunları söyledi “ Din, ırk, renk, politika önemli değildir. Öncelikle insana bakarak dünyanın her yerinde “insanlık varı” göstermek istiyoruz. Dünyaya değişik “Her şey para değil, dünyanın her yerinde iyi insanlar var” mesajını göstermek istiyoruz. Yolda, işyerlerinde insanlarla iletişim kurup projemizi anlatınca çoğu insan bunu çok çılgınca buluyor. Sonrasında bizimde katkımız olsun diye çabalıyorlar. Bazıları o kadar çok yardımcı olmak istiyor ki, biz bile şaşırıyoruz. Kapadokya’ya geliş hikayemiz bile bir ipucu verir. Ankara’da benzin istasyonunda bulunan Çeçen asıllı arkadaşlara durumu anlatınca kendileri Adana’ya gideceklerini ancak yollarını uzatarak Kapadokya’ya bırakmak istediklerini söylediler. En az yollarını 2 saat uzattıkları gibi öğle ve akşam yemeklerimizi de karşıladılar. Çok güzel anılarımız olduğu gibi zor durumda kaldığımız zamanlarda oldu. Ankara’ya gece 05.00’de geldik. Yatma yerimiz yoktu, Kocatepe Camiinde yattık. Gezi kolay değil. Her gün gidecek araç, yemek, içecek, yatacak yer bulmak lazım. Bunun için de mecburen insanlarla konuşmamız gerekiyor. Konuşmasaydık, Paris’ten buraya kadar gelemezdik. İletişim kurunca evlerine misafir oluyoruz, tanışıyoruz. Buraya kadar bu şekilde geldik, turu da böyle tamamlayacağız.”

İSTANBUL’DA FOTOĞRAF MAKİNESİ ÇALINDI
Romanya’dan otobüse binerek İstanbul’a geldiklerini anlatan Yılmaz, “ Yolculuk çok iyi geçti ama İstanbul’a gelince çantamızı biz farkında olmadan karıştıranlar oldu. İkinci fotoğraf makinemizi çaldılar. Sonrasında ise iyi ağırlandık, TIR ve eski vosvos denen arabayla Ankara’ya geldik” dedi.

DÜNYADA İLK OLACAKLAR
Daha önce dünya turu, 80 günde dünya turu ile parasız gezenlerin olduğunu belirten Yılmaz, “Ama üçünü aynı anda yapan yok. Yaparsak, dünyada ilk biz olacağız. Dünyaya vermek istediğimiz en önemli mesajlar; önce insana bakmaktır. Önyargılar kırılmalı, herkesle konuşulup tanışılmalı. Herkes gezsin”. şeklinde konuştu.

Hürriyet

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.