1. HABERLER

  2. DÜNYA

  3. İngiltere'yi Çalkalayan Haber!
İngiltere'yi Çalkalayan Haber!

İngiltere'yi Çalkalayan Haber!

Cinsel taciz...

A+A-

İngiltere'nin eski başbakanlarından Sir Edward Heath’in milletvekilliği döneminde bir erkek çocuğa tacizde bulunduğu iddiası, İngiltere gündemine oturdu.

İngiliz yayın kuruluşu BBC, Londra Metropolitan Polisi’nin söz konusu iddiayla ilgili soruşturma başlattığını, polisin olası taciz kurbanlarının kendilerine başvurması çağrısını aktardı.

Öte yandan 1990’lı yıllarda Edward Heath hakkında taciz iddiası ile ilgili yapılan suçlama dosyalarının kapatıldığı öne sürülüyor. Bağımsız Polis Şikâyetleri Komisyonu, o yıllarda Wiltshire Polisi’nin eski başbakana yönelik suçlamaların üstünü örtüp örtmediğini inceliyor.

Telegraph gazetesi 1960 yıllarda 12 yaşında olan bir erkek çocuğunun Edward Heath’in tecavüzüne uğradığı iddiasıyla polise başvurduğunu yazdı. 

Gazete, söz konusu soruşturmanın 1970-1974 yılları arasında başbakanlık yapan Muhafazakar Partili siyasetçinin açığa çıkarılmasını engellemek maksadıyla üstü örtülen çocuk tacizi suçlamaları davası kapsamında araştırıldığını belirtti. Telegraph gazetesi, geçen yıl haziran ayında emekli bir polis memurunun Heath hakkındaki suçlamaların hiçbir zaman tam anlamıyla araştırılmadığını iddia ettiğini yazdı.

30696747.jpg

OLAY 1961 YILINDA YAŞANDI

Gazeteye göre; söz konusu olay, Edward Heath’in 1961 yılında milletvekili olduğu dönemde Londra’nın lüks semtlerinden Mayfair’de gerçekleşti.

Şimdi 60 yaşlarında olan taciz kurbanı, Muhafazakar Partili Milletvekili Heath’in tacizine uğradığını iddia ederken adı açıklanmayan davacı kamuoyunda "yalancı ve fantazici" olarak eleştiriliyor.

Tacize uğradığını öne süren davacı, avukatına yazdığı mektupta, Heath’in duş aldıktan sonra evinde sadece tek bir yatak odası olduğunu ve yatağını onunla paylaşabileceğini söylediğini aktardı. Heath’i 1965 yılında bir gazetede İngiltere eski başbakanlarından Margaret Thatcher ile yan yana çekilmiş fotoğrafından tanıdığını, hiç kimsenin kendisine inanmayıp onu yalancı olarak eleştirdiklerini dile getirdi.

Günlük yüksek tirajlı tabloid gazetelerden Daily Mirror, bugün yedi sayfa ayırdığı “Başbakan Ted Heath ben 12 yaşındayken ırzıma geçti” manşetli özel kapak haberinde, İngiltere'nin eski başbakanının çocuk cinsel taciz iddiasına geniş yer verirken, The Times, The Guardian ve Daily Mail, Edward Heath ile ilgili iddiayı birinci sayfadan büyük gördüler.

DHA

Bu haber toplam 1144 defa okunmuştur
Etiketler : ,
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.