1. HABERLER

2. KIBRIS

3. KKTC VATANDAŞLARI İLE İLGİLİ OLUMSUZLUK YOK
KKTC VATANDAŞLARI İLE İLGİLİ OLUMSUZLUK YOK

KKTC vatandaşları ile ilgili olumsuzluk yok

A+A-

KKTC’nin Türkiye’deki temsilcilik ve konsolosluklarında herhangi bir olumsuz durum yaşanmadığı, KKTC vatandaşları ile ilgili de endişe edilecek gelişmenin yer almadığı bildirildi

“OLUMSUZ BİR DURUM BİLDİRİLMEDİ”… Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Lakadamyalı, Türkiye’deki temsilcilikler ve konsolosluklara temas halinde bulunduklarını, herkesin durumunun iyi olduğunu söyledi. Lakadamyalı, KKTC vatandaşları ile ilgili herhangi bir olumsuz olayın bilgileri dahiline gelmediğini de belirtti

Emine DAVUT YİTMEN

KKTC’nin Türkiye’deki temsilcilik ve konsolosluklarında herhangi bir olumsuz durumun bulunmadığı, KKTC vatandaşları ile ilgili de kaygı verici bir gelişme yaşanmadığı bildirildi.

Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Lakadamyalı, Türkiye’deki temsilcilikler ve konsolosluklarla temas halinde bulunduklarını, herkesin durumunun iyi olduğunu söyledi. KKTC vatandaşları ile ilgili herhangi bir olumsuz olayın bilgileri dahiline gelmediğini belirten Lakadamyalı, Türkiye’deki KKTC vatandaşlarının, bilgi almak için büyükelçilikler ve konsolosluklarla temasa geçtiğini kaydetti.

İstanbul’da durumun öğle saatlerinde sakin olduğu bildirildi

İstanbul’da olay anında bulunan bazı KKTC vatandaşları ile dün öğle saatlerinde telefonda görüştük. Vatandaşlar, olayın ardından dün öğle saatlerine kadar çevrede çok az kişiye rastlandığını, mağazaların, işyerlerinin büyük çoğunluğunun kapalı olduğunu ve genelde sakin bir durum gözlemlendiğini söyledi.

Aslı Elder (KIBRIS TV): Olayın olduğu saatlerde İstiklal Caddesi’nde kaldığımız otelin barındaydık. Haber siteleri olayı son dakika geçmeye başladı. Bölgedeki restoran ve barlar kapanmaya başladı. Biz de olduğumuz yerden ayrıldık. Türkiye Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın halka sokağa inmesi yönündeki çağrısının ardından, Taksim civarında insanların sokağa çıkamaya başladığını gördük. “Allahu Ekber”, “Recep Tayyip Erdoğan” sloganları atılarak, zaman zaman geçişler oldu. Ara ara silah sesleri ve patlama duyduk. Uçak ve jet seslerini de duyduk. Bugün (dün)ise, şu anda birçok mağaza kapalı. Çevrede çok az insan var. Etraf çok sakin.

Murat Obenler: Olay sırasında Levent’teydim. Uçakların ve ambulansların geçtiğini gördük. Bu bölge daha sakindi. Ancak insanlarda telaş hali vardı. İlk ne olduğunu anlamadık. Televizyon kanallarını takip etmeye çalıştık. Şu anda dışarıdayım ve metrolar halen kapalı. Çevrede pek insan yok. Mağazalar, işyerleri genelde kapalı.

Şahap Tokatlı: Dün (geçtiğimiz) akşamdan bu yana Atatürk Havalimanı’ndayım. THY’nin 23.55 uçağı ile Kıbrıs’a gelecektim. Dün (geçtiğimiz ) akşam 21.45’te havalimanına geldim. Giriş yaptıktan sonra havalimanı kapandı. Çatışma oldu. Bizim bulunduğumuz bölümün dışında cama kurşun saplandı. Dışarıya baktığımızda ilk önce hiç kimseyi görmedik, ardından askerleri gördük. Kuleye el konduğunu öğrendik. THY personeli bunun ardından aniden ortadan kayboldu. Herhangi bir açıklama yapılmadı. Bize uçuşun iptal edildiği 02.00 sıralarında söylendi. O dakikalarda dışarıda çatışma vardı. Patlama sesleri duyuluyordu. Cumhurbaşkanlığı taraftarları havalimanında sloganlar attılar, aprona da girenler oldu. Havaalanında akşamdan beridir bekliyoruz.

Kıbrıs

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.