1. HABERLER

  2. KIBRIS

  3. RUSYA’DAN GÜNEY KIBRIS’A DESTEK
RUSYA’DAN GÜNEY KIBRIS’A DESTEK

RUSYA’DAN GÜNEY KIBRIS’A DESTEK

OSADCHİY: “RUSYA GÜNEY KIBRIS’A YARDIM ETMEK İÇİN HER ŞEYİ YAPACAK”

A+A-

OSADCHİY: “RUSYA GÜNEY KIBRIS’A YARDIM ETMEK İÇİN HER ŞEYİ YAPACAK”

Rusya’nın Güney Kıbrıs Büyükelçisi Stanislav Osadchiy, ülkesinin, zor ekonomik durumda bulunan Güney Kıbrıs’a yardım etme niyetinde olduğunu söyledi.

Haravgi gazetesine göre Rusya’nın Güney Kıbrıs Büyükelçisi Osadchiy, Rum Meclis Başkanı Yannakis Omiru ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, Rusya siyasi liderliği ve ekonomik çevreleri tarafında Güney Kıbrıs’a ilgi duyulduğunu ifade etti.

Büyükelçi olarak durumun istikrarlı hale gelmesi ve (yatırım konusundaki)ilginin artırılması için her şeyi yapacağını söyleyen Osadchiy Rusya’nın, her zor anında Güney Kıbrıs’ın yanında olduğunu belirtti.

Rum Meclis Başkanı Yannakis Omiru ise açıklamasında Rusya’nın yıllardır Güney Kıbrıs’a verdiği destekten bahsederek bugün ortakları olan ülkelerin Güney Kıbrıs’a yardım etmeyi ret ederken Rusya’nın kendilerine olumlu yanıt verdiğine dikkati çekti.

Kıbrıs sorununa ilişkin ilkelere dayalı desteklerinden dolayı Rus halkına duyduğu minnettarlığı da dile getiren Omiru Rusya’nın Güney Kıbrıs’ın çıkar gütmeyen müttefiki olduğunu yineledi.

RUS DUMASI “RUSYA-KIBRIS DOSTLUK GRUBU” BAŞKANI ADNAN MUZYKAEV’DEN OMİRU’YA MEKTUP

Fileleftheros gazetesi, Rus Duması “Rusya-Kıbrıs Dostluk Grubu” Başkanı Adnan Muzykaev’in, Rum Meclis Başkanı Yannakis Omiru’ya gönderdiği üç sayfalık mektupta, Rum Şirketler Mukayyitliğini, yüzde 85’i Rus şirketi, Rozinka’ya ait olan Providencia Holding Ltd’in, bir gecede el değiştirerek Rum şirket tarafından çalınması konusunda suçladığını yazdı.

Gazete söz konusu mektubun 19 Ağustos tarihinde gönderildiğini ve Rum Meclis Başkanı Yannakis Omiru’nun, Meclis’te temsili bulunan partilerin başkanlarını, mektubun içeriği konusunda, dün, bilgilendirdiğini yazdı.

Rozinka şirketinin, Moskova’da lüks villa sitelerini ve apartman dairlerini yönettiğini anımsatan gazete şirketin 150 milyon dolarlık mal varlığının, Eylül 2011 yılında, bir gecede el değiştirdiğini anımsattı.

Tak

Bu haber toplam 431 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.