1. HABERLER

  2. TÜRKİYE

  3. RTÜK'TEN 'ULUSAL 1 KANALI' AÇIKLAMASI
RTÜK'TEN 'ULUSAL 1 KANALI' AÇIKLAMASI

RTÜK'TEN 'ULUSAL 1 KANALI' AÇIKLAMASI

RTÜK, Ulusal 1 Kanalının, tamamen farklı gerekçelerle ve eski tarihlerde verilen müeyyideleri, Gezi Parkı yayınlarıyla ilişkilendirmelerinin, doğrulukla, dürüstlükle ve yayıncılık etiğiyle bağdaşmadığını bildirdi.

A+A-

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'ndan (RTÜK) yapılan yazılı açıklamada, Kurulun gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zarar verici şekilde tanıtımlarını yapan yayın kuruluşları hakkında verdiği müeyyide kararlarının, bazı medya organları tarafından gerçeğe aykırı olarak Gezi Parkı eylemleriyle ilişkilendirildiği belirtildi. 

Kurulun, 2012'den bu yana, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının işbirliğiyle, gıda takviyeleri ile çeşitli bitkisel ürünlerin, hastalıkları iyileştirdikleri vurgusuyla tanıtımlarını yayınlamak suretiyle halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zarar verici şekilde yayınlar yapan kuruluşlara karşı etkin bir denetim uyguladığı hatırlatılan açıklamada, "Bu bağlamda, ilgili kamu kurumlarıyla yapılan temaslar sonucunda, ilaç olmadığı halde tedavi edici özellikleri olduğu iddiasıyla televizyon kanallarında tanıtımları yapılan ürünlerin liste de kamuoyuna açıklanmıştır. Üst Kurulun bütün uyarı ve müeyyide kararlarına karşılık ısrarla yayın ihlalini sürdüren kuruluşlar hakkında gerekli hukuki işlemler yapılmaktadır" denildi. 

Söz konusu denetim çalışmaları kapsamında 6112 Sayılı Yasanın ilgili maddelerini ihlal edenler hakkında 2012 yılında 373, 2013'ün de  ilk beş ayında bin 92 olmak üzere toplam bin 465 müeyyide kararı alındığı bildirilirken, müeyyide kararlarının televizyon kuruluşlarına dağılımı, ilgili yayın kuruluşlarının ihlal sıklığına göre de değişim gösterdiği vurgulandı. 

Açıklamada, 6112 Sayılı Yasanın yürürlüğe girdiği 3 Mart 2011’den bugüne kadar gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zararlı tanıtımları nedeniyle Köy TV'ye 184, Mesaj TV'ye 86, Meltem TV'ye 72, Olay TV'ye 71, Kaçkar TV'ye 54, TGRT Belgesele 46, Ulusal 1 Kanalı'na 46, Kadırga TV'ye 41, Türkiyem TV'ye 39, Vatan TV'ye 33 müeyyide kararı verildiği belirtildi. 

Diğer bazı kanallarla ilgili bilgilerin de verildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Tablodan da görüldüğü gibi RTÜK'ün Gezi Parkı yayınları nedeniyle bazı kanalları hedef alıp müeyyide uyguladığı iddiası tümüyle gerçek dışıdır. Söz konusu çalışma kapsamında gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı şekilde tanıtımlarını yaptığı belirlenen Ulusal 1 logosuyla yayın yapan Ulusal Kanal İletişim Hiz. San. Ve Tic. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında da toplam 46 müeyyide kararı alınmıştır. Bu müeyyide kararları anılan kuruluşun, 20 Mayıs 2011, 18 Nisan 2011, 15 Eylül 2011, 6 Ekim 2011, 12 Aralık 2011, 16 Ekim 2012 ve 2-19 Mart 2013 ile 11 Nisan 2013 tarihlerinde bir veya birden fazla sıklıkta yaptığı yayın ihlallerine ilişkindir. Gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı tanıtımları nedeniyle yukarıda belirtilen tarihlerdeki yayınlarıyla ilgili olarak Ulusal 1 logolu kuruluş hakkındaki en son müeyyide kararı ise, Gezi Parkı eylemlerinin başlamasından haftalar önce, 8 Mayıs 2013 tarihli Üst Kurul toplantısında alınmıştır. Gezi Parkı eylemleriyle ilgili yayınlarından dolayı ise anılan kuruluş hakkında bir müeyyide kararı alınmıştır. Üst Kurulun bütün kararları kamuya açıktır ve resmi web sitesinde yayımlanmaktadır. Bu bilgiler web sitesinden de teyit edilebilir. Her şeye rağmen kuruluş yetkililerinin, toplumun karşısına çıkarak, kendilerine tamamen farklı gerekçelerle ve eski tarihlerde verilen müeyyideleri, Gezi Parkı yayınlarıyla ilişkilendirmeleri, doğrulukla, dürüstlükle ve yayıncılık etiğiyle bağdaşmamaktadır."

 

Akşam

Bu haber toplam 459 defa okunmuştur
Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.