1. HABERLER

2. KIBRIS

3. BİZİ SADECE YANGINDA HATIRLAMAYIN
BİZİ SADECE YANGINDA HATIRLAMAYIN

Yeşilırmaklılar, köy içi yolların bozukluğundan ve belediye hizmetlerinin eksikliğinden şikayetçi

A+A-

KKTC’nin en batısında, geçtiğimiz ay büyük bir yangın felaketiyle korku yaşayan Yeşilırmak’ta köylüler, “Devlet bizi sadece felaket zamanları hatırlamasın, ilgi bekliyoruz” dedi.
   Yeşilırmak’ta, köy merkezi ve paha biçilmez değerdeki tertemiz sahil şeridini bağlayan yol yıllardır tamir edilmedi.
   Köy Muhtarı Ersoy Köycü, bu konuda çeşitli defalar, yetkililere yazılı ve sözlü talepte bulunduklarını belirtti ancak ilgi görmemekten yakındı.
   Lefke Belediyesi’nin hizmetlerinin yetersizliğinden, özellikle turizm bölgesi olan plaj işletmelerinin çöplerini 8 gün hatta 15 günde bir topluyor olmasından da yakınan Yeşilırmaklılar, “ana yolda bir yıldır tamir bekleyen tehlikeli bir nokta var, burası onarılmalı; köyü sahile bağlayan yol geliştirilmeli ve asfaltlanmalı, belediye hizmetleri artırılmalı” talebinde bulundu.
   KIBRIS, Yeşilırmaklılarla, tamir bekleyen sahil yolu, ana yoldaki tehlikeli çukur ve belediye hizmetlerini konuştu.

Köylüler ne dedi?

Ersoy Köycü (Yeşilırmak Muhtarı)
   2010 yılından beri köy içinden sahile giden yolun genişletilmesi ve asfaltlanması için çalışma yapıyoruz. İlgili mercilere defalarca yazılı ve sözlü olarak ilettik. Bağlı olduğumuz Lefke Belediyesi’ne, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülkemizdeki makamlarından para ayrıldığı ve verildiğini öğrendik. Ancak Lefke Belediyesi bu yolda hiç bir çalışma başlatmadı. Bir hafta önce Lefke Belediyesi’nden biriyle görüştüm. Bana paranın TC Büyükelçiliği tarafından verildiğini, kullanmak için beklediklerini söyledi. Biz bu yolun en kısa sürede yapılmasını istiyoruz. Plajlara otobüs gelemiyor. Köy içinde de Pirgo’ya giden anayol iki kez kazıldı. Bu konuda aylardır tamirat yapılmadı. Bir an önce yapılmasını bekliyoruz.
   Geçtiğimiz ay korkunç bir yangın yine canımızı aldı. Binlerce ağacımız yandı. Devlet, bir tedbir almalı. Örneğin, bir dozer sürekli köyde tutulabilir. Yangın emniyet şeritleri genişletilebilir... Bu konuda daha fazla ilgi beklemekteyiz. Evet, yangın felaketi sırasında gördüğümüz ilgi çok üst düzeyde ve moral vericiydi ama ne olur devlet bizi sadece felaket zamanları hatırlamasın...

Alper Salahi
   Bu köye her zaman milliyetçi nutuk atmaya gelen çok insan oluyor ama mesele iş yapmaya geldiğinde, kimse uğramıyor. Köyün ana yolundaki sorun tam bir yıldır çözülmedi. Tehlikeli bir şekilde Pirgo – Yeşilırmak yolunda çukur vardır. Her an dikkatsizlik, faciaya yol açabilir. Köyümüzün sahili çok değerlidir. Değerli yatırımlar da yapılmıştır ancak buraya giden yol, bakım istemektedir. Bu konuya devletin ilgi göstermesini bekliyoruz.

Uğur Kan
   Plajlarımız tertemiz, bakımlıdır. Bölgedeki restoranlar mükemmeldir. Ancak yol içler acısıdır. Gelen turistler ve misafirler zorlanıyor. Görüntü kötü. Köyün ortasındaki ana yolda boru patladı. Tamir edildi. Kazı yapılan yer bir yıldır bu yol kapatılmadı, onarılmadı. Karayolları Dairesi veya belediyenin tamir etmesini beklemekten usandık.

Keskin Çiftçioğlu
   Karayolları Dairesi tarafından kazılan köy içindeki yol yapılmadı. Trafik yoğundur. Güneye geçenler, Güneyden gelenler bu yolu kullanıyor ve her an kaza olabilir. O bölgedeki evler, insanlar Her an tehlike altındadır. Allah göstermesin ama birine bir şey olmasını mı bekliyorlar? Bir an önce tamir edilmeli.

Barış Baş
   Evim, tamir edilmeyi bekleyen yolun dibindedir. Özellikle akşam saatlerinde arabalar yoldaki çukura düşmemek için manevra yaparken tehlikeye giriyor. Her an eve araba girecek diye korkuyoruz. Yolun hemen onarılmasını istiyoruz. Köyde sahil yolu da tamir edilmeli.

Erdal Ergincan
   Asmalı Plajı çalıştırıyorum. Sahil şeridini bazı diğer işletmeci arkadaşlarımız kapattı. Biz bundan şikayetçiyiz. Müşterilerimiz, bu sahil şeridinde artık eskisi gibi yürüyemiyor. Geçemiyor. Öyle güzel bir yerdeyiz ama belediye de hükümet de ilgilenmiyor. Kaymakamlık görevini yapmıyor. İnsanımız sahil boyunca yürüyüşün keyfini çıkaramıyor... Yeni hükümetten, Çevre Bakanlığı’ndan, İçişleri Bakanlığı’ndan ilgi bekliyoruz... Doğal sahil şeridi bozulmamalı...

Oya Yılmaz
   Sahil şeridi kesildi. İşletmeci köylülerimize, dostlarımıza sevgi ve saygımız sonsuz ama şeridi kapatma hakları yok. Doğayı yok etme hakları da bulunmuyor... Bu sahil şeridi eskisi gibi yürüyüşe açık olmalı. Yasa da bunu emrediyorsa, Anayasa bunu gerektiriyorsa, doğal güzellik buysa, yetkililer bir an önce bunu gerçekleştirmeli. Ayrıca, Petre Kayası’na kadar bir yürüyüş parkurunun yapılması, köy içi yolların ve özellikle köy ile plajları bağlayan yolun tamiri kaçınılmaz gerekliliktir.

Gönül Çavuş
   Köyden sahile gelen yol berbattır. Rum tarafından otobüsle gezmeye gelmek isteyen müşteriler bile var. Ancak otobüs şirketi, bu yolu kullanamayacağını söyledi. Çok önemlidir. Devletimiz bu konuya ilgi göstersin diye bekliyoruz.

Cemal Yorulmaz
   Yeşilırmak artık turizmde geri dönülmez bir yola girdi. Borçlandık, harçlandık, otel yaptık. Vouni King Hotel ve Restaurant’ı çalıştırıyorum. Yolumuz içler acısıdır. Köyümüz her geçen gün turizme katkı koymayı sürdürmektedir ve sürdürecektir. Bu noktada devlete düşen, en azından yolumuzla ilgilenmektir. Çok uzun bir yol da değil. İki – hade bilemediniz üç kilometrelik bir yol. Genişletilecek, asfaltlanacak. O kadar... Ayrıca sahilin düzgün ve yasal bir şekilde yeniden yapılandırılması da kaçınılmazdır. Bundan, hepimizin kârı olacaktır. Belediye çöplerimizi bazen sekiz günde bazen 15 günde bir almaktadır. Burası turistik bir bölge olmuşsa, belediye de ona göre davranmalıdır.

Doğan Akkılınç
   Dillirga Restaurant’ı çalıştırıyorum. Anayolumuz yenilendi. Yani Yeşilırmak’ı KKTC’ye bağlayan yol iyileştirildi ancak köy içinde, özellikle plajlara gelen yol kötüdür. Bunu tamir etmek, genişletmek, asfaltlamak büyük bir masrafı gerektirmiyor. Biz, biraz ilgi bekliyoruz. Belediye, daha sık ve daha sağlam bir çöp toplama uygulamasına girmelidir. Biz, üzerimize düşen görevi yapıyoruz. Yapamayanlar var. Belediye hizmeti doğru dürüst değil. Gerekirse, Doğancı’da olduğu gibi eylem de yaparız.

Kıbrıs

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.